سپتیک تانک
نوشته شده توسط : سازآب

سپتیک تانک و نکاتی در ارتباط با مخزن سپتیک تانک :

سپتیک تانک مخازنی استوانه ای شکل ساخته شده از مواد پلی اتیلنی می باشد که در قسمت داخلی مخزن یک یا چند بافل ( دیواره جدا کننده ) نصب شده و مخزن را به دو یا چند قسمت تقسیم می کند که در هر بخش بخشی از تصفیه فاضلاب صورت می گیرد. سپتیک تانک با هدف تصفیه فاضلاب انسانی طراحی شده است. با رشد جمعیت میزان آلودگی های ناشی از فعالیت انسانی افزایش یافته است، اگر قرار باشد این فاضلاب های انسانی بصورت درمان نشده به سوی محیط زیست روانه شود قطعا با مشکلات زیادی در محیط زیست روبرو خواهیم شد. سپتیک تانک موجب هضم و درمان فاضلاب انسانی و تبدیل کردن آن به پساب فاقد سرباره های انسانی می شود. از این پساب تصفیه شده بمنظور آبیاری گیاهان می توان استفاده نمود. بسیاری از رستورانها، هتلها در حال حاضر از مخازن سپتیک برای کاهش گرفتگی چاه فاضلاب خود استفاده می کنند. در اماکن و کابری هایی که به شبکه مدیریت فاضلاب مرکزی شهری دسترسی ندارند استفاده از سپتیک تانک یک راهکار عالی و مقرون به صرفه می باشد. سپتیک تانک نماد توسعه یافتگی کشورها به شمار می رود.

 

انتشار بو و گاز در داخل مخزن سپتیک تانک :

برخی از مواد تشکیل دهنده فاضلاب ، به ویژه سولفات ها ، در شرایط بی هوازی مخازن سپتیک ، به سولفید هیدروژن ، یک گاز تند و سمی تبدیل می شوندهمچنین ممکن است گاز متان آزاد شود نیترات ها و ترکیبات آلی نیتروژن را می توان به آمونیاک کاهش داد  به دلیل شرایط بی هوازی ، فرآیندهای تخمیر انجام می شود که ممکن است دی اکسید کربن و / یا متان تولید کند. از اینرو برای جلوگیری از خطرات ناشی از تراکم گازهای متصاعد شونده بر روی مخازن سپتیک تانک ونت خروجی گازها تعبیه می شود.

مواد مغذی در پساب مخزن سپتیک تانک :

مخازن سپتیک به خودی خود در از بین بردن ترکیبات ازت که احتمال ایجاد شکوفه جلبک در آبراه ها را دارند و آب آسیب دیده از سیستم سپتیک به آن راه پیدا می کند ، بی تأثیر هستندبا استفاده از یک فناوری کاهش نیتروژن ، یا با اطمینان از قرارگیری صحیح میدان تخلیه پساب برای جلوگیری از ورود مستقیم پساب به داخل رودخانه ها، دریاها و ...می توان این مشکلات را برطرف نمود.  بیماریهایی که برای تماس انسان بسیار خطرناک هستند مانند ایکویل و سایر باکتریهای در پی خرابی و نقص و نشتی مخزن سپتیک تانک ممکن است بوجود آید .

فرآیندهای تخمیر باعث می شود که محتوای یک مخزن سپتیک بی هوازی با پتانسیل اکسایش کم باشد ، که فسفات را به شکل محلول و در نتیجه یکپارچه نگه می دارد  فسفات ترشح شده از یک مخزن سپتیک تانک به محیط می تواند باعث رشد گیاه پربار از جمله رشد و نمو جلبک شود و همچنین می تواند شامل رشد و نمو گیا بسیار سمی سیانوباکتریوم باشد. ظرفیت خاک برای نگهداری فسفر معمولاً به اندازه کافی بزرگ است تا بتواند از طریق یک سپتیک مخزن مسکونی بار را تحمل کندیک استثنا هنگامی اتفاق می افتد که مزارع تخلیه سپتیک در خاکهای شنی یا درشت در املاک مجاور یک بدنه آب قرار داشته باشندبه دلیل محدود بودن سطح ذرات ، این خاکها می توانند از فسفاتها اشباع شوندفسفاتها فراتر از ناحیه تصفیه پیشرفت خواهند کرد و تهدیدکننده فرسایش آبهای سطحی را تهدید می کنند

آلودگی آبهای زیرزمینی :

در مناطقی با تراکم جمعیت بالا ، ممکن است آلودگی آب های زیرزمینی بیش از حد قابل قبول رخ دهدبه دلیل این مشکل ، به دلیل هزینه بالای سیستم های جمع آوری گسترده ، برخی از شهرهای کوچک هزینه های ساخت سیستم های تصفیه فاضلاب متمرکز بسیار گران را تجربه می کنندبرای کاهش توسعه مسکونی که ممکن است تقاضا برای ایجاد یک سیستم متمرکز فاضلاب گران قیمت را افزایش دهد ، مجازات ساخت و محدودیت در تقسیم املاک اغلب اعمال می شوداطمینان از عملکرد صحیح سپتیک تانک نیز می تواند برای مدت زمان محدودی مفید باشد ، اما با افزایش تراکم جمعیت ، به عنوان یک استراتژی اصلی اصلاح ، از اثربخشی کمتری برخوردار می شود.

آلودگی آب های سطحی :

در مناطق نزدیک به دریاها، رودخانه ها، دریاچه ها که حاوی ماهي و صدف براي مصرف انسان می باشد، سيستم هاي سپتيك تانک نامناسب با روش نگهداری نامناسب و از كار افتاده منجر به آلودگي آبهای سطحی و سطح دریا، رودخانه و ... مي شوند كه مي تواند محدوديت هاي برداشت و / يا تعطيلات تجاري يا تفريحي را اجباری كند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.

 

 





:: برچسب‌ها: سپتیک تانک , قیمت سپتیک تانک , فروش سپتیک تانک , خرید سپتیک تانک , سپتیک تانک پلی اتیلن ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: